Αντιμετωπίζοντας την Μελαγχολία του τέλους του Καλοκαιριού

Είναι πάλι εκείνη η εποχή του χρόνου, όπου οι μέρες μικραίνουν και οι θερμοκρασίες γίνονται πιο κρύες. Πολλοί από εμάς επιστρέφουμε στην τάξη και στην εργασία μας, κάτι που μπορεί να κάνει κάποιους από εμάς να μελαγχολούμε και να ευχόμαστε να είμασταν ακόμα σε διακοπές. Εδώ, θα βρείτε μερικές μεθόδους που θα σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε αυτά τα συναισθήματα και να εφαρμόσετε μερικές πρακτικές ενέργειες για να ξεπεράσετε την μελαγχολία του τέλος του καλοκαιριού.


Η μετα-καλοκαιρινή μελαγχολία, είναι το συναίσθημα με το οποίο κάποιοι από εμάς μπορεί να βρεθούμε αντιμέτωποι όταν τελειώσει η καλοκαιρινή σεζόν. Τα συμπτώματα που βιώνονται περιλαμβάνουν μια αίσθηση κατήφειας, κόπωσης κατά τη διάρκεια της ημέρας, δυσκολία συγκέντρωσης, έλλειψη ενδιαφέροντος για κοινωνικές δραστηριότητες, δυστυχία και αισθήματα μοναξιάς.


Υπάρχουν διάφορες εξηγήσεις για αυτό το συναίσθημα. Ένας λόγος είναι η αλλαγή του τρόπου ζωής τώρα που τελείωσε το καλοκαίρι: το Καλοκαίρι μπορεί να ήσουν πολύ έξω, να συναναστρεφόσουν με αγαπημένα πρόσωπα και να χαλαρώνες σε έναν ηλιόλουστο προορισμό. Αλλά τώρα το πρόγραμμά σας μπορεί να έχει αλλάξει με την επιστροφή στη δουλειά ή την απλή αλλαγή του καιρού, με αποτέλεσμα να αισθάνεστε στεναχωρημένοι για τους πιο κρύους μήνες που έρχονται.


Ένας άλλος λόγος είναι το γεγονός ότι μπορεί να αναπολείτε όλες τις ιδιαίτερες αναμνήσεις που δημιουργήσατε κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών. Η συγκίνηση των διασκεδαστικών διακοπών, του λαμπερού ήλιου και των βραδινών μπάρμπεκιου αλλάζει σε βροχερά, ξημερώματα, μετακίνησεις για την δουλεία και επιστροφή στην πολυάσχολη μονοτονία της καθημερινότητάς μας. Μπορεί να αισθάνεστε ότι δεν θα έχετε τον χρόνο να κάνετε καμία από τις ευχάριστες δραστηριότητες μέχρι τις επόμενες καλοκαιρινές διακοπές, ειδικά αν δεν έχετε προγραμματίσει κάτι σύντομα.


Αλλά μόνο και μόνο επειδή ο ήλιος σβήνει και ότι μπορεί να επιστρέψετε στην τάξη ή στην δουλειά, δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να συνεχίσετε να αισθάνεστε ικανοποιημένοι. Αν αισθάνεστε έτσι, διαβάστε τις συμβουλές μας για να ξεπεράσετε αυτά τα μπλουζ και να αγκαλιάσετε το Φθινόπωρο και τον Χειμώνα!


Αναγνωρίστε ότι είναι φυσιολογικό να αισθάνεστε έτσι


Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι είναι απολύτως φυσικό να βιώνετε τέτοια συναισθήματα αυτή την εποχή του χρόνου. Οι γιατροί πιστεύουν ότι τα χαμηλότερα επίπεδα ηλιακού φωτός κατά τους ψυχρότερους μήνες μπορεί να προκαλέσουν σε ορισμένους ανθρώπους να παράγουν λιγότερη σεροτονίνη και περισσότερη μελατονίνη. Η έλλειψη σεροτονίνης στον εγκέφαλο μπορεί να προκαλέσει ή να επιδεινώσει τα συμπτώματα της κατάθλιψης. Και η περίσσεια μελατονίνης, μια χημική ουσία που παράγουμε τις πιο σκοτεινές ώρες για να ενθαρρύνουμε τον ύπνο, μπορεί να προκαλέσει λήθαργο. Ακόμη και για εκείνους που δεν εμφανίζουν κατάθλιψη αυτή την περίοδο του χρόνου, είναι φυσιολογικό να αισθάνονται κούραση και πιο νωχελικοί.


Να είσαι ρεαλιστής


Μπορεί να εντοπίσετε άλλους να μοιράζονται λαμπερά στιγμιότυπα σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή να γνωρίζετε κάποιον που είναι ακόμα σε διακοπές, κάνοντάς σας να νιώθετε ότι είστε ο μόνος που δεν περνάει καλά τη ζωή του. Ωστόσο, είναι σημαντικό να λάβετε υπόψη ότι αυτό είναι απλώς μια εντύπωση και είναι εντάξει να μην αισθάνεστε 100% σίγουροι ή χαρούμενοι όλη την ώρα. Αντίθετα, μπορεί να αισθάνεστε ότι δεν έχετε επιτύχει ή δεν έχετε κάνει αρκετά αυτό το καλοκαίρι, εάν συγκρίνετε τον εαυτό σας με αυτό που έχετε δει από άλλους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πολλοί influencers, ακόμα και αυτοί που γνωρίζουμε προσωπικά, δείχνουν μόνο τις καλύτερες στιγμές τους και αποφεύγουν να εμφανίζουν στιγμές που δεν διασκεδάζουν ή υποφέρουν από κακή διάθεση. Προσπαθήστε να αποφύγετε την κατανάλωση μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ώστε να μπορέσετε να μειώσετε αυτά τα συναισθήματα ανεπάρκειας, ειδικά τον Σεπτέμβριο.


Κάντε τον εαυτό σας προτεραιότητα


Ως ενήλικες, βιαζόμαστε συνεχώς, προσπαθώντας να ολοκληρώσουμε εργασίες και να αναλάβουμε ευθύνες. Ιδιαίτερα στην εποχή «επιστροφή στο σχολείο», αυτό μπορεί να γίνει πιο δύσκολο μετά από ένα παρατεταμένο διάλειμμα. Αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να μην φροντίζουμε τον εαυτό μας και να παραμελούμε την αυτοφροντίδα. Όμως, είναι σημαντικό να αφιερώσουμε λίγο χρόνο στον εαυτό μας και να κάνουμε κάτι που μας αρέσει και να διατηρήσουμε τη συνηθισμένη φροντίδα που πρέπει να προσφέρουμε στον εαυτό μας σωματικά και ψυχικά.


Ένας τρόπος για να δώσετε προτεραιότητα στον εαυτό σας είναι να δώσετε στο σώμα σας όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Καθώς τελειώνει το καλοκαίρι, δεν παίρνουμε αρκετή βιταμίνη D καθώς ο ήλιος εξαφανίζεται και τείνουμε να μένουμε μέσα για περισσότερο. Προσπαθήστε να λαμβάνετε συμπληρώματα βιταμινών για να διασφαλίσετε ότι έχετε αρκετή βιταμίνη D για να παραμείνετε υγιείς και να αποτρέψετε αυτά τα δυσάρεστα συναισθήματα.


Δοκίμαστε κάτι καινούργιο


Δεν χρειάζεται να είστε σε καλοκαιρινές διακοπές για να έχετε μια μικρή περιπέτεια στη ζωή σας. Μπορείτε επίσης να διατηρήσετε αυτή την καλοκαιρινή αίσθηση αλλάζοντας την καθημερινή σας ρουτίνα. Για παράδειγμα, δοκιμάστε αυτό το νέο εστιατόριο, κάντε ένα ταξίδι σε μια παραθαλάσσια πόλη που δεν έχετε ξαναπάει ή δοκιμάστε ένα νέο χόμπι. Μείνετε απασχολημένοι με διασκεδαστικές δραστηριότητες και δοκιμάστε νέα πράγματα και δεν θα παρατηρήσετε καν ότι κάνει πιο πολύ κρύο. Αξίζει να καταβάλετε περισσότερη προσπάθεια σε αυτό τώρα, εάν αισθάνεστε πεσμένοι και το να έχετε κάτι να περιμένετε με ανυπομονησία κατά τη διάρκεια της ημέρας ή της εβδομάδας είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αισθανθείτε ξανά πιο αισιόδοξοι μετά τις καλοκαιρινές διακοπές.


Κρατήστε ημερολογιο


Εάν αισθάνεστε πεσμένοι, θα ήταν καλή ιδέα να κρατήσετε ένα ημερολόγιο. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να αναγνωρίσετε τις σκέψεις και τα συναισθήματά σας και να εντοπίσετε τι σας ωθεί να αισθανθείτε έτσι. Μια δραστηριότητα που μπορείτε να κάνετε είναι να σημειώνετε θετικά πράγματα που έχουν συμβεί κατά τη διάρκεια της ημέρας σας, ανεξάρτητα από το πόσο μεγάλα ή μικρά. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να επισημάνετε τις καθημερινάές χαρές και να σας κάνει να σκεφτείτε πιο θετικά, εξισορροπώντας τα συναισθήματα άγχους ή αισθήματα κατάθλιψης που μπορεί να αντιμετωπίζετε τη νέα σεζόν.


Μια άλλη άσκηση που θα μπορούσατε να δοκιμάσετε είναι να επαναξιολογήσετε τους στόχους σας. Με τη νέα σεζόν, κάντε check-in με τον εαυτό σας και δημιουργήστε μια λίστα με στόχους για τους επόμενους μήνες. Σκεφτείτε τι θα θέλατε να πραγματοποιήσετε το επόμενο έτος και τι είναι πιο σημαντικό για εσάς. Στη συνέχεια, σκεφτείτε τα πρακτικά βήματα που πρέπει να κάνετε για να τα μετατρέψετε σε πραγματικότητα.


Απολαύστε τη νέα σεζόν


Αντί να επιθυμείτε να επιστρέψει το καλοκαίρι, μπορείτε να επωφεληθείτε από το να αγκαλιάσετε αυτή την εποχή του χρόνου. Το καλοκαίρι είναι μια πολυάσχολη περίοδος, με κόσμο σε διακοπές και ταχυδακτυλουργίες δεσμεύσεων. Προσπαθήστε να βρείτε τα θετικά τους επόμενους μήνες, είτε είναι η εορταστική περίοδος, ή τα ζεστά ρούχα – υπάρχουν πολλά υπέροχα πράγματα που μπορείτε να ενθουσιαστείτε τα οποία δεν φέρνει ο ηλιόλουστος καιρός! Αγκαλιάστε την αλλαγή και να θυμάστε ότι το καλοκαίρι θα επιστρέψει νωρίτερα από όσο νομίζετε.